top of page
248894045_3070903563163853_8424331818111932517_n_edited.jpg

STORYTELLING SOM STRATEGISK KOMMUNIKATION

EN FÖRELÄSNING OM ATT BEFOLKA VARUMÄRKEN
 

Berättande har varit kommunikationens hjärta i alla tider och är inget nytt fenomen, men det är först under senare år som begreppet storytelling har uppmärksammats som ett strategiskt och effektivt verktyg för att få ut sitt budskap och bygga sitt varumärke.

 

Sätter du berättelserna i rätt sammanhang är det en framgångsfaktor för att utveckla organisationen och skapa ett mervärde för sina produkter och tjänster. Utöver det skapas en stolthet hos företagets medarbetare om att vara en del i ett meningsfullt sammanhang.

Under föreläsningen blandas praktiska tips med egna erfarenheter och andras framgångssagor.
 

ÖVERGRIPANDE INNEHÅLL

- Introduktion om begreppet storytelling
- Om att bygga och befolka ett varumärke
- Hur storytelling konkret kan användas för att få ut företagets kärnvärderingar

 

EXEMPEL I FLERA BRANSCHER

- Konceptutveckling
- Marknadsföring
- Organisationsutveckling

- Employer branding

Innehållet kan anpassas till en hel eller halvdagsutbildning med anpassade workshops kring exempelvis varumärkesstrategi, hitta dina kärnvärden eller bygg egna berättelser.

VAD FINNS UNDER SKINNET?

HELA VERKTYGSLÅDAN FÖR ATT BYGGA HÅLLBARA VARUMÄRKEN
 

Vare sig du vill det eller inte så har både du och ditt företag ett varumärke. Du kan välja att ta kontroll över det och medvetet styra bilden av det. Eller så kan du strunta i det och låta andra bestämma hur ditt företag ska uppfattas.

 

Ett varumärke är så mycket mer än en logotyp och den grafiska identiteten. Starka varumärken byggs inifrån och ut. Det handlar om hur varumärket fylls med värden genom kommunikation och handlingar.

 

Nutidens kunder, konsumenter och medarbetare kräver alltmer transparens, vilket också ställer krav på företagens trovärdighet och handlingskraft. Genom en genomtänkt strategi kan du exempelvis; kommunicera ert hållbarhetsarbete utan att urvattna begreppet, attrahera kompetent personal och dessutom få ett fint resultat på sista raden. 

VILKET ÄR DITT DRÖMLÄGE?

Hur ser våra kunder, medarbetare och andra intressenter på vårt företag idag? Och vad vill vi bli förknippade med nu och i framtiden? Vägen till ett framgångsrikt varumärke handlar om att utveckla sin strategi utifrån ett kundfokus där verksamheten ständigt förbättras för att möta framtiden. 

SKRÄDDARSYDD UTBILDNING

Processens olika delar är kopplade till varandra och leds i workshops blandade med inspiration, samtal och föreläsningar. Upplägget skräddarsys efter önskemål och behov för att passa dig, ditt team, styrelse eller ledningsgrupp.

Inspirationsföreläsningar, heldagskurser med workshops och längre utbildningar – både i egen regi och tillsammans med uppdragsgivare. Alltid med målet att bidra till starkare varumärken och bättre affärer för dig som deltagare.

 

bottom of page